Machteld van M&C: “We vinden het tof als studenten meedenken”

“De CHE ontplooit veel activiteiten om bekend te worden bij toekomstige studenten en om herkend te worden in christelijk Nederland.” Zo begint de afdeling Marketing & Communicatie haar introductiestukje op Entree. Communicatieadviseur Machteld van Roest vertelt hoe zij daar haar steentje aan bijdraagt.

Machteld is al jaren niet weg te slaan van de CHE. Zo volgde ze hier de opleiding Communicatie. “In mijn derde jaar ben ik ook stage gaan lopen op deze afdeling. Daarna kon ik wat opdrachten blijven doen en wat verlof opvangen Dat is inmiddels bijna zeven jaar geleden. Ik ben er dus ingerold en nooit meer weggegaan. Maar het bevalt nog steeds heel goed! Mijn werkzaamheden zijn door de jaren heen erg veranderd en dat houdt het ook leuk.”

Als communicatieadviseur houdt Machteld zich bezig met een hoop verschillende dingen. Ze is betrokken bij de opleidingen Journalistiek, Communicatie en Leraar Basisonderwijs en interne afdelingen zoals Financiën, P&O en Huisvesting & Beheer. “Mijn werkzaamheden rondom interne communicatie verschillen van het redigeren van een bericht tot het schrijven van een communicatieplan. Daarnaast doe ik de redactiecoördinatie en een stuk eindredactie voor SCHERP, het relatiemagazine van de CHE. Verder zijn er heel veel verschillende taken. Zo ben ik een aantal gesprekken met decanen aan het plannen. Vanuit onze afdeling gaan we bij hen langs om te praten over de doorstroom van hun leerlingen naar de CHE. Dat de werkzaamheden zo verschillen maakt het interessant.”

Toekomstdromen
Als ik vraag naar toekomstdromen voor de CHE vertelt Machteld: “Een van onze doelstellingen voor de CHE is natuurlijk groei van studenten. Dat klinkt misschien plat, maar de vernieuwing van het gebouw is gerealiseerd omdat we willen groeien.”

Ook is ze enthousiast over de Studiekeuzebattle: “We willen aankomende studenten echt helpen een stap verder te komen in hun studiekeuze. Zo organiseren we studiekeuzeworkshops tijdens de Open Dagen en sinds vorig jaar dus ook de Studiekeuzebattle. Scholieren kwamen naar de CHE waar ze de hele dag gecoacht worden door CHE studenten. Door praktische opdrachten leren zij zo zichzelf en hun talenten beter kennen. Het zou tof zijn als we dat nog wat uit kunnen breiden. Daarnaast ben ik ook graag bezig met samenwerkingen tussen de CHE en andere christelijke organisaties als de EH, EO Beam en Huis van Belle. In zulke connecties ligt veel potentie.”

Meedenkende studenten
Voor de afdeling Marketing & Communicatie is het interessant om studenten te betrekken bij het werven van nieuwe studenten. Van het promotieteam van 20 á 25 studenten hoort de afdeling wel wat er speelt bij studenten, maar ook andere inzet wordt gewaardeerd. “We hebben onder andere via studentenvereningen en het promotieteam lijntjes met de studenten. Maar natuurlijk niet met alle 4000. We zouden het tof vinden als studenten zich inzetten om de CHE onder de aandacht te brengen. Soms kan dat door de CHE zichtbaar te maken, bijvoorbeeld door de CHE linnen tasjes. Daar wordt vanzelf heel enthousiast op gereageerd. Laatst was er een groepje studenten die zelf bezig willen gaan met een actie rondom Opwekking. Zo leuk als die energie er is!”

  • In ‘Achter de schermen’ volgen we medewerkers van de CHE waarvan de werkzaamheden misschien niet direct opvallen onder de studenten, maar die wel zorgen dat wij een fijne tijd hebben op de hogeschool.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.