Miss Baksels: Gezonde graanreep

Onder het motto van gezond doen, valt deze graanreep zeker in de categorie super gezond en heel erg lekker. Vaak zijn gezonde dingen minder smakelijk (denk aan broccoli. Zware hekel aan broccoli), maar deze ‘healthy bar’ eet je gemakkelijk op, aangezien hij belachelijk lekker is.

Wat heb je nodig om deze geweldig smakelijke graanreep te maken?

  • 100 Gram havermout/havervlokken
  • 1,5 bananen
  • 6 à 8 Dadels
  • 4 Eetlepels honing
  • 8 Walnoten (of een andere variant noten)
  • Kaneel

Welke stappen moet je uitvoeren?

  1. Verwarm de oven voor op 175 graden en zet een cakevorm klaar met daarin een bakpapiertje (zo krijg je de graanreep er straks makkelijk uit)
  2. Prak de 1.5 banaan in een mengkom totdat het een glad mengsel is en gooi hier de 100 gram havermout bij
  3. Snij de dadels in stukjes, kraak de noten en doe deze ook in de mengkom. dadels-graanreep
  4.  Meng alle ingrediënten samen met de honing en doe als laatste de kaneel bij het mengsel
  5. Als laatste stap kun je het mengsel in de cakevorm doen. Bak de graanreep nu voor 30-35 minuten in de oven op 175 graden.

fotograanreep

Als je de pasgebakken graanreep laat afkoelen wordt hij lekker knapperig (#aanrader). Ook zou je de dadels kunnen vervangen voor cranberries of rozijnen. Als je een echte chocoladeliefhebber bent, kun je chocolatechips of stukjes chocolade in de graanreep stoppen (iets minder gezond, maar zeker lekker!).

graanreep3

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.