MissBaksels versus Chew: Groentesnacks

We weten denk ik allemaal wel hoe gezond groente voor je lichaam is. Toch krijgen niet heel veel mensen hun dagelijkse behoefte aan groentes (of fruit!) binnen. Jammer, want hierdoor mis je veel vitamines en mineralen. Nu heeft Chew hier iets op bedacht, groentesnacks! Een handig meeneembakje met stukjes groente, zodat je lekker onder de les of tijdens je pauze kunt snacken. Hartstikke fijn natuurlijk, maar de prijs is wat minder. Ik laat zien dat je het ongelooflijk makkelijk zelf kunt maken (en meenemen) voor eenderde van de prijs. Nog beter!

Wat heb je nodig?

Groentes waar je ontzettend veel van houdt! Ik gebruikte:

  • Wortel
  • Komkommer
  • Tomaat

Je zou ook selderij of radijsjes kunnen gebruiken. Die zijn ook erg lekker.

Wat moet je doen?

  • Was de groentes goed af, want als je niet voor de biologische variant hebt gekozen, is de kans groot dat er veel bestrijdingsmiddelen op je lekkere hapje zijn gespoten. Die wil je natuurlijk niet opeten.
  • Snij de groentes in reepjes/stukjes en stop ze in een bakje. Ik gebruikte tomaat, dus het enige nadeel daarvan is dat deze vrucht makkelijk zacht wordt. Het beste kun je gaan voor ‘harde’ groentes als komkommer en wortel.

Eetsmakelijk!

Zo makkelijk is het eigenlijk om toch je dagelijkse behoefte (of al meer groentes dan je normaal at) binnen te krijgen. Wat ook lekker is, is om de groenten te dippen in bijvoorbeeld hummus. Dit is een goede optie als je niet zo’n fan bent van de ‘droge’ variant.

Dit ‘recept’ kostte €0,81 cent. Dan houd je ook nog wat groentes over die je nog voor andere snacks of recepten kunt gebruiken.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.